გაკვეთილის გეგმები
გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის ჩატარების
დრო: 18 დეკემბერი, 2017წ
საგანი:
მათემატიკა
სწავლების საფეხური/კლასი:
მეხუთე
მოსწავლეთა რაოდენობა:
22
მასწავლებელი:
ინგა შამუგია
თემა:
საკოორდინატო ბადე
ეროვნული სასწავლო
გეგმის სტანდარტი: მათ.V.10 მოსწავლეს შეუძლია ორიენტირება
ბადით დაფარულ არეზე.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
კოორდინატების (სიმბოლოთა წყვილების) გამოყენებით აღწერს
მდებარეობას და იყენებს ამ ხერხს რეალურ ვითარებაში.
·
გადაადგილდება უჯრიან ფურცელზე ინსტრუქციების მიხედვით
და აღწერს, როგორ მიაღწევს მოცემული უჯრიდან სხვა უჯრამდე.
მიზანი:
საკოორდინატო ბადის გამოყენებით მოსწავლე გაეცნოს კოორდინატებს და შეძლოს ობიექტის
ადგილმდებარეობის აღწერა სიმბოლოების გამოყენებით და პირიქით, ობიექტის კოორდინატის
დადგენა მოცემული ბადის მიხედვით. გამოიყენოს რეალურ ვითარებაში, მოსწავლემ შეძლოს
საკოორდინატო ბადეზე მარშუტის გამოსახვა და პირიქი, გამოსახული მარშუტით აღწეროს ობიექტის
გადაადგილება.
N
|
აქტივობის აღწერა
|
მეთოდი/ მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო
|
თითოეული აქტივობის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
|
1
|
გაკვეთილის
მიზნისა და შეფასების რუბრიკის გაცნობა
Ø ვესალმები
კლასს და ვაცნობ გაკვეთილის მიზნებს: „საკოორდინატო ბადის გამოყენებით გავეცნობით
კოორდინატებს და შევძლებთ ობიექტების ადგილმდებარეობის აღწერას სიმბოლოების გამოყენებით
და პირიქით, ობიექტების კოორდინატების დადგენას მოცემული ბადის მიხედვით. ვისაუბრებთ,
თუ როგორ გამოვიყენებთ რეალურ ვითარებაში. შეძლებთ საკოორდინატო ბადეზე მარშუტის
გამოსახვას და პირიქით, გამოსახული მარშუტით აღწეროთ ობიექტის გადაადგილება.
Ø ვაცნობ
შეფასების რუბრიკას
|
ვერბალური ახსნა. თაბახის ფურცელზე დაბეჭდილი გაკვეთილის მიზანი და შეფასების
რუბრიკას გავაკრავ მაგნიტურ დაფაზე. მიზანი მოცემული იქნება სლაიდზეც
|
მთელ კლასთან
|
თაბახის ფურცელზე დაბეჭდილი გაკვეთილის მიზანი და შეფასების რუბრიკა
(დანართი 5). PowerPoint-ში შესრულებული მასალა (სლაიდი 2)
|
3 წთ
|
მოსწავლეები ეცნობიან გაკვეთილის მიზანს და შეფასების რუბრუკას
|
2
|
წინარე ცოდნის
გააქტიურება
სლაიდზე მოცემული მექნება რიცხვთა სხივი, რომელშიც მოსწავლე მიუთითებს
კოორდინატებს. გამოთვლიან რამდენი ერთეულითაა დაშორებული თითოეული მათგანი საწყისი
წერტილიდან.
|
წინარე ცოდნის გააქტიურება კითხვა-პასუხით
|
მთელ კლასთან
|
PowerPoint-ში
შესრულებული მასალა (სლაიდი 3)
|
2 წთ
|
მოსწავლეები გაიმეორებენ რიცხვთა სხივზე კოორდინატის პოვნას
|
3
|
მოცემულია სურათი, რომელზეც ასახულია თეატრის სკამები. სკამებზე დახატულია
ფიგურები. დავსვამ შემდეგ კითხვებს.
რიგი 2, ადგილი
5
სლაიდზე მოცემულ სურათზე აჩვენე შესაბამისი ადგილი დარბაზში
|
კითხვა-პასუხი, დაკვირვება. მოსწავლეთა გამოძახება ჩხირების საშუალებით
|
მთელ კლასთან
|
PowerPoint-ში
მომზადებული მასალა (სლაიდი 4). ჩხირები.
|
4 წთ
|
მოსწავლეებს შეძლებენ ობიექტის პოვნას შესაბამისი სვეტისა და სტრიქონის
გადაკვეთაზე. თეატრის ბილეთში მითითებული მონაცემების მიხედვით ადგილის პოვნას.
|
4
|
საკოორდინატო
ბადის შექმნა
თეატრი შევცვალოთ საკოორდინატო ბადით , რვეულებში დახაზავენ საკოორდინატო
ბადეს და ბადეზე მოძებნიან ბილეთში მოცემულ ადგილს(რიგი 2, ადგილი 5)
|
დაკვირვება. კეთებით სწავლება. ინდივიდუალური მუშაობა
|
მთელ კლასთან
|
რვეული, ფანქარი, სახაზავი. PowerPoint-ში მომზადებული
მასალა (სლაიდი 5).
|
4 წთ
|
მოსწავლეები შეძლებენ საკოორდინატო ბადის შექმნას და მონაცემების მიხედვით
კოორდინატის პოვნას. კორდინატის ჩაწერასა
|
5
|
გადავითვლით 1 დან 5-მდე და შევქმნით 4 ჯგუფს. თითოეულ ჯგუფს დაურიგდება
სამუშაო ფურცლები, რესურსი და ინსტრუქციები,
თავიანთ ნამუშევრებს გააკრავენ მაგნიტურ დაფაზე.
|
ჯგუფური მუშაობა. ინსტრუქტაჟი. პრეზენტაცია
|
ჯგუფებში მუშაობა
|
თაბახის ფურცელზე მოცემული სამუშაოები (დანართი 1, 2, 3, 4). ფიგურები.
წებო, ავტოკალამი.
|
6 წთ
|
მოსწავლეები გაიწაფებიან კოორდინატის საშუალებით ობიექტის ჩასმაში და
ობიექტის საშუალებით კოორდინატის განსაზღვრაში
|
6
|
სლაიდის ანალოგიური ნახაზი იქნება ფორმატის ქაღალდზე, რომელიც გაკრული
იქნება მაგნიტურ დაფაზე. გააფერადებენ იმ უჯრას რა კოორდინატსაც მიიღებენ. მოცემული სლაიდის მიხედვით დავსვამ შემდეგ კითხვებს.
1. მივუთითოთ ვარსკვლავის კოორდინატი
2. თუ ვარსკვლავს გადავაადგილებთ 2 უჯრით მარცხნივ, მაშინ საკოორდინატო
ბადის რომელ უჯრაში მოთავსდება? მიუთითეთ კოორდინატი
3. თუ ვარსკვლავს გადავაადგილებთ 3 უჯრით ზემოთ, მაშინ საკოორდინატო
ბადის რომელ უჯრაში მოთავსდება? მიუთითეთ კოორდინატი
4. თუ ვარსკვლავს გადავაადგილებთ 1 უჯრით მარჯვნივ, მაშინ საკოორდინატო
ბადის რომელ უჯრაში მოთავსდება? მიუთითეთ კოორდინატი
5. რა კოორდინატების მქონე უჯრები უნდა გაიაროს მგზავრმა „ვარსკვლავიდან“-
„გულამდე“ მისასვლელად
|
კითხვა-პასუხი, დაკვირვება. კეთებით სწავლება. მოსწავლეთა გამოძახება
ჩხირების საშუალებით
|
მთელ კლასთან
|
PowerPoint-ში
შესრულებული მასალა (სლაიდი 10), ანალოგიური ნახაზი ფორმატის ქაღალდზე. ჩხირები,
ფანქარი
|
5 წთ
|
მოსწავლეები შეძლებენ საკოორდინატო ბადეზე
გადაადგილდება ს ინსტრუქციების
მიხედვით და აღწერას,
როგორ მიაღწევენ მოცემული უჯრიდან სხვა უჯრამდე
|
7
|
მოცემულია სურათი, რომელზეც ასახულია თბილისის ერთ-ერთი უბანი. სურათთან
დაკავშირებით დავსვამ კითხვებს:
1. რა
ობიექტია „გ“ სვეტში?
2. რა
ობიექტია მე-3-ე სტრიქონში?
3. რა
ობიექტია „გ“ სვეტსა და მე-3-ე სტრიქონის გადაკვეთაზე?
4. დაასახელეთ
ლოკომოტივის სტადიონის კოორდინატი.
5. რა
გზა უნდა გაიაროს მგზავრმა ლოკომოტივის სტადიონიდან ფილარმონიამდე?
|
კითხვა-პასუხი, დაკვირვება.
|
მთელ კლასთან
|
PowerPoint-ში
შესრულებული მასალა (სლაიდი 11). ჩხირები.
|
4 წთ
|
სურათის საშუალებით მოსწავლეები გაიწაფდებიან ობიექტის კოორდინატის ამოცნობაში
და პირიქით , კოორდინატებით ობიექტის მიგნებაში.
აღწერაენ, თუ როგორ მიაღწევენ მოცემული
ობიექტიდან სხვა ობიექტამდე. განიხილავენ მოძრაობის სხვადასხვა ვარიანტებს
და ცაწერენ შესაბამის კოორდინატებს
|
8
|
სლაიდზე მოცემულია ტურისტის მოძრაობა გრაფიკულად, სადაც ლათინური ასოებით
არის აღნიშნული „დასვენების წერტილები“ დავსვამ შემდეგ კითხვას: იპოვეთ დასვენების
ადგილების საწყისი და საბოლოო კოორდინატები
|
კითხვა პასუხი, დაკვირვება
|
მთელ კლასთან
|
PowerPoint-ში
შესრულებული მასალა (სლაიდი 12)
|
3 წთ
|
მოსწავლეეები შეძლებენ მოძრაობის
გრაფიკის აღწერას.
|
9
|
მაგნიტურ დაფაზე გავაკრავ ფორმატის ქაღალდზე დახაზულ საკოორდინატო ბადეს. მოსწავლეები
დააწებებენ ფერად წებოვან სტიკერებს იმ უჯრას, რომლის კოორდინატსაც დავუსახელებ.
კოორდინატების დასახელება ხდება არა მიმდევრობით, არამედ არეულად, რათა საბოლოოდ
გამოვიდეს საინტერესო მოსწავლეებისათვის, რადგან გაფერადებული ნაწილი იქნება ერთ-ერთი მოსწავლის
სახელი
|
კეთებით სწავლება. მოსწავლეთა გამოძახება ჩხირების საშუალებით
|
მთელ კლასთან
|
PowerPoint-ში
მომზადებული მასალა (სლაიდი 13), ჩხირები, ფორმატის ქაღალდზე მოცემული საკოორდინატო
ბადე. წებოვანი სტიკერები.
|
5 წთ
|
მოსწავლეებს შეუძლიათ საკოორდინატო ბადეზე კოორდინატების მოძებნა.
|
10
|
დავსვამ კითხვას: სად შეიძლება გამოიყენოთ საკოორდინატო ბადე?
|
კითხვა-პასუხი. დისკუსია
|
მთელ კლასთან
|
რუქა, საჭადრაკო დაფა
|
3 წთ
|
მოსწავლეები შეძლებენ საკოორდინატო ბადის გამოყენების დაკავშირებას რეალურ სიტუაციაში, თუ სად შეიძლება მისი გამოყენება
|
11
|
მოსწავლეთა
თვითშეფასება.
მოსწავლეებს ინდივიდუალურად ვურიგებ თვითშეფასების კრიტერიუმების ჩამონათვალს
და ავსებენ. პარალელურად სლაიდზე მოცემული იქნება კითხვარი.
|
რუბრიკაზე მუშაობა
|
მთელ კლასთან
|
თაბახის ფურცელზე ამობეჭდილი თვითშეფასების კითხვარი. (დანართი 6)
PowerPoint-ში
მომზადებული მასალა (სლაიდი 16),
|
3 წთ
|
მოსწავლეებს შეუძლიათ კრიტერიუმებზე დაყრდნობით საკუთარი თავის შეფასება
|
12
|
მოსწავლეების განმსაზღვრელი შეფასება
|
შეფასების რუბრიკის მიხედვით ნიშნით შეფასება
|
ინდივიდუალური
|
შეფასების რუბრიკა
|
2 წთ
|
მოსწავლის შეფასება ნიშნით
|
13
|
საშინაო დავალება : გვ: 73. #2,3
|
ინსტრუქტაჟი
|
მთელ კლასთან
|
PowerPoint-ში
მომზადებული მასალა (სლაიდი 17), სახელმძღვანელო, რვეული, ავტოკალამი
|
1 წთ
|
მოსწავლეებს შეუძლიათ საშინაო დავალების ჩანიშვნა
|
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები: საკოორდინატო
ბადის გამოყენებით მოსწავლემ შეძლოს ობიექტის ადგილმდებარეობის აღწერა სიმბოლოების
გამოყენებით და პირიქით, ობიექტის კოორდინატის დადგენა მოცემული ბადის მიხედვით. გამოიყენოს
რეალურ ვითარებაში, მოსწავლემ შეძლოს საკოორდინატო ბადეზე მარშუტის გამოსახვა და პირიქით,
გამოსახული მარშუტით აღწეროს ობიექტის გადაადგილება.
შეფასების ტიპები და მეთოდები: შეფასებისა და თვითშეფასების
რუბრიკა (დანართი 5; 6)
დანართი 1
I ჯგუფი
კოორდინატის საშუალებით ობიექტის
ჩასმა
1. საკოორდინატო
ბადის უჯრაში, რომლის კოორდინატია (4; 5) ჩასვით
ვარსკვლავი.
2. საკოორდინატო
ბადის უჯრაში, რომლის კოორდინატია (1;
3) ჩასვით გული
3. საკოორდინატო
ბადის უჯრაში, რომლის კოორდინატია (5; 2)ჩასვით ღრუბელი
4. საკოორდინატო
ბადის უჯრაში, რომლის კოორდინატია (6; 6)ჩასვით
სამკუხედი
7
|
|||||||
6
|
|||||||
5
|
|||||||
4
|
|||||||
3
|
|||||||
2
|
|||||||
1
|
|||||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
დანართი 2 II
ჯგუფი
მოცემული ობიექტის კოორდინატის განსაზღვრა
სურათის მიხედვით დაასახელეთ:
ა) წრის კოორდინატი
ბ)ღრუბლის კოორდინატი
გ)სამკუთხედის
კოორდინატი დ)ვარსკვლავის
კოორდინატი
7
|
|||||||
6
|
|||||||
5
|
|||||||
4
|
|||||||
3
|
|||||||
2
|
|||||||
1
|
|||||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
დანართი 3
III ჯგუფი
კოორდინატის საშუალებით ობიექტის
ჩასმა
1. საკოორდინატო
ბადის უჯრაში, რომლის კოორდინატია (5; 5) ჩასვით ყვავილი.
2. საკოორდინატო
ბადის უჯრაში, რომლის კოორდინატია (1;
3) ჩასვით გული
3. საკოორდინატო
ბადის უჯრაში, რომლის კოორდინატია (5; 1)ჩასვით წრე
4. საკოორდინატო
ბადის უჯრაში, რომლის კოორდინატია (6; 4)ჩასვით
ღრუბელი
7
|
|||||||
6
|
|||||||
5
|
|||||||
4
|
|||||||
3
|
|||||||
2
|
|||||||
1
|
|||||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
დანართი 4 IV ჯგუფი
მოცემული ობიექტის კოორდინატის განსაზღვრა
სურათის მიხედვით დაასახელეთ:
ა) წრის კოორდინატი
ბ)ყვავილის კოორდინატი
გ)სამკუთხედის კოორდინატი დ)ვარსკვლავის
კოორდინატი
7
|
|||||||
6
|
|||||||
5
|
|||||||
4
|
|||||||
3
|
|||||||
2
|
|||||||
1
|
|||||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
დანართი 5:
შეფასების
რუბრიკა
|
|||||
კრიტერიუმი
|
1-2
|
3-4
|
5-6
|
7-8
|
9-10
|
მოსწავლე კითხულობს
და გამოსახავს რიცხვებს რიცხვითა სხივზე
|
მოსწავლე ვერ კითხულობს და ვერ გამოსახავს რიცხვებს რიცხვითა სხივზე
|
მოსწავლე ცდილობა წაიკითხოს და რიცხვები გამოსახოს რიცხვთა სხივზე, მაგრამ
შეცდომით
|
მოსწავლე კითხულობს და გამოსახავს რიცხვებს რიცხვითა სხივზე, მაგრამ
ზედაპირულია და რეალიზება არასწორია
|
მოსწავლე კითხულობს და გამოსახავს რიცხვებს რიცხვითა
სხივზე, მაგრა, ვერ იყენებს ადეკვატურად
|
მოსწავლე კითხულობს და გამოსახავს რიცხვებს რიცხვითა სხივზე და ადეკვატურად
იყენებს მას
|
მოსწავლე განსაზღვრავს
საკოორდინატო ბადეზე ობიექტის მდებარეობას
კოორდინატებით
|
მოსწავლე ვერ განსაზღვრავს საკოორდინატო ბადეზე ობიექტის მდებარეობას
|
მოსწავლე ცდილობას განსაზღვროს საკოორდინატო ბადეზე ობიექტის მდებარეობა,
მაგრამ უმეტესწილად არასწორად
|
მოსწავლემ იცის საკოორდინატო ბადეზე ობიექტის მდებარეობის განსაზღვრა
კოორდინატებით, მაგრამ ვერ იყენებს ყველა სიტუაციაში
|
მოსწავლემ იცის საკოორდინატო ბადეზე ობიექტის მდებარეობის განსაზღვრა
კოორდინატებით და შეუძლია მისი გამოყენება ამოცანების ამოხსნისას
|
მოსწავლემ იცის საკოორდინატო ბადეზე ობიექტის მდებარეობის განსაზღვრა
კოორდინატებით და ადეკვატურად იყენებს მას
|
მოსწავლე განსაზღვრავს
კოორდინატებით ობიექტის მდებარეობას და იყენებს მას რეალურ სიტუაციაში
|
მოსწავლე ვერ განსაზღვრავს კოორდინატებით ობიექტის მდებარეობას და ვერ
იყენებს მას რეალურ სიტუაციაში
|
მოსწავლე ცდილობს განსაზღვროს კოორდინატებით ობიექტის მდებარეობა
|
მოსწავლე განსაზღვრავს კოორდინატებით ობიექტის მდებარეობას და იყენებს
მას რეალურ სიტუაციაში, მაგრამ უმეტესად არასწორად
|
მოსწავლე განსაზღვრავს კოორდინატებით ობიექტის მდებარეობას და იყენებს
მას რეალურ სიტუაციში, თუმცა ხარვეზებით
|
მოსწავლე განსაზღვრავს კოორდინატებით ობიექტის მდებარეობას და იყენებს
მას რეალურ სიტუაციაში
|
მოსწავლე ორიენტირებს
ბადით დაფარულ არეზე. გადაადგილდება ფურცელზე ინსტრუქციის მიხედვით
|
მოსწავლე ვერ ორიენტირებს ბადით დაფარულ არეზე. ვერ გადაადგილდება ფურცელზე
ინსტრუქციის მიხედვით
|
მოსწავლე ორიენტირებს ბადით დაფარულ არეზე. გადაადგილდება ფურცელზე ინსტრუქციის
მიხედვით, მაგრამ უმეტესად არასწორად
|
მოსწავლე ორიენტირებს ბადით დაფარულ არეზე. გადაადგილდება ფურცელზე ინსტრუქციის
მიხედვით, მაგრამ ხარვეზებით
|
მოსწავლე ორიენტირებს ბადით დაფარულ არეზე. გადაადგილდება ფურცელზე ინსტრუქციის
მიხედვით, მაგრამ ვერ იყენებს ადეკვატურად
|
მოსწავლე ორიენტირებს ბადით დაფარულ არეზე. გადაადგილდება ფურცელზე ინსტრუქციის
მიხედვით
|
დანართი 6: მოსწავლის თვითშეფასების
რუბრიკა
კრიტერიუმები
|
დიახ
|
არა
|
საკოორდინატო ბადის გამოყენებით შევძელი ობიექტის
ადგილმდებარეობის აღწერა სიმბოლოების გამოყენებით
|
||
საკოორდინატო ბადის გამოყენებით შევძელი ობიექტის კოორდინატის დადგენა მოცემული ბადის
მიხედვით.
|
||
საკოორდინატო ბადეზე შემიძლია მარშუტის გამოსახვა
|
||
საკოორდინატო ბადეზე შემიძლია გამოსახული მარშუტით ობიექტის გადაადგილების აღწერა
|
||
ჩართული ვიყავი ჯგუფურ მუშაობაში
|
გაკვეთილის გეგმა
გაკვეთილის ჩატარების
დრო: 21 მაისი, 2018წ
საგანი:
მათემატიკა
სწავლების საფეხური/კლასი:
მეხუთე
მოსწავლეთა რაოდენობა:
22
მასწავლებელი:
ინგა შამუგია
თემა:
სამკუთხედი
ეროვნული სასწავლო
გეგმის სტანდარტი: მათ.V.8. მოსწავლეს შეუძლია ფიგურებს შორის და ფიგურის ელემენტებს შორის მიმართებების დადგენა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
· ახდენს სამკუთხედების კლასიფიკაციას მისი კუთხეების მიხედვით (ბლაგვკუთხა, მართკუთხა, მახვილკუთხა);
მიზანი:
მოსწავლემ შეძლოს სამკუთხედის გარკვეული ნიშნებით კლასიფიკაცია. სამკუთხედის კუთხეების
გაზომვით კუთხეების ჯამის დადგენა.სამკუთხედის კუთხეებისა და გვერდების თვისებების
გამოყენება ამოცანების ამოხსნისას
N
|
აქტივობის აღწერა
|
მეთოდი/ მეთოდები
|
კლასის ორგანიზების ფორმა
|
სასწავლო რესურსები
|
დრო
|
თითოეული აქტივობის ბოლოს მისაღწევი შედეგები
|
1
|
გაკვეთილის
მიზნისა და შეფასების რუბრიკის გაცნობა
Ø ვესალმები
კლასს და ვაცნობ გაკვეთილის მიზნებს: „სამკუთხედის გარკვეული ნიშნებით(გვერდებისა
და კუთხეების) კლასიფიკაცია. სამკუთხედის
კუთხეების გაზომვით კუთხეების ჯამის დადგენა.სამკუთხედის კუთხეებისა და გვერდების
თვისებების გამოყენება ამოცანების ამოხსნისას“
|
ვერბალური ახსნა. თაბახის ფურცელზე დაბეჭდილი გაკვეთილის მიზანი და შეფასების
რუბრიკას გავაკრავ მაგნიტურ დაფაზე. მიზანი მოცემული იქნება სლაიდზეც
|
მთელ კლასთან
|
თაბახის ფურცელზე დაბეჭდილი გაკვეთილის მიზანი და შეფასების რუბრიკა
(დანართი 6). PowerPoint-ში
შესრულებული მასალა (სლაიდი 2).
პროექტორი, ეკრანი, კომპიუტერი
|
2 წთ
|
მოსწავლეები ეცნობიან გაკვეთილის მიზანს და შეფასების რუბრუკას
|
2
|
წინარე ცოდნის
გააქტიურება-საშინაო დავალების შემოწმება
წინა გაკვეთილზე მიცემული მექნება თაბახის ფურცელზე ამობეჭდილი საშინაო
დავალება, რომელიც წინარე ცოდნის გააქტიურებაში დაეხმარებათ მოსწავლეებს. მასწავლებელი
კითხულობს დავალების თითოეულ პუნქტს და მოსწავლეებისგან იღებს პასუხებს. არასწორი
პასუხის შემთხვევაში სხვა მოსწავლეების დახმარებით ხსნის მოსწავლე შესაბამის მაგალითს
|
წინარე ცოდნის გააქტიურება საშინაო დავალების გარჩევით (კითხვა-პასუხით)
|
მთელ კლასთან
|
თაბახის ფურცელზე მოცემული მასალა (დანართი 1)
PowerPoint-ში
შესრულებული მასალა (სლაიდი 3,4,5)
პროექტორი, ეკრანი, კომპიუტერი
|
8 წთ
|
ესმით მრავალკუთხედის ცნება. არჩევენ კუთხეებს და შეუძლიათ მათი კვალიფიკაცია.
ესმით გადამკვეთი, მართობული და პარალელური წრფეთა თვისები
|
3
|
სამკუთხედის
კლასიფიკაცია გვერდების მიხედვით
სლაიდზე მოცემულია სხვადასხვა სახის სამკუთხედები. კითხვების საშუალებით
მოსწავლეები მივლენ შესაბამის დასკვნამდე
|
კითხვა-პასუხი, დაკვირვება.
დასკვნის გამოტანა. მოსწავლეთა გამოძახება ჩხირების საშუალებით
|
მთელ კლასთან
|
PowerPoint-ში
მომზადებული მასალა (სლაიდი 6). ჩხირები. პროექტორი, ეკრანი, კომპიუტერი
|
4 წთ
|
მოსწავლეები მივლენ დასკვნამდე რომ სამკუთხედი გვერდების მიხედვით შეიძლება
იყოს ტოლგვერდა, ტოლფერდა და სხვადასხვაგვერდა
|
4
|
სამკუთხედის
კლასიფიკაცია კუთხეების მიხედვით
სლაიდზე მოცემულია სხვადასხვა სახის სამკუთხედები. კითხვების საშუალებით
მოსწავლეები მივლენ შესაბამის დასკვნამდე
|
დაკვირვება. კეთებით სწავლება. დასკვნის გამოტანა
|
მთელ კლასთან
|
PowerPoint-ში
მომზადებული მასალა (სლაიდი 7).
პროექტორი, ეკრანი, კომპიუტერი
|
4 წთ
|
მოსწავლეები მივლენ დასკვნამდე რომ სამკუთხედი კუთხეების მიხედვით შეიძლება
იყოს მახვილკუთხა, ბლაგვკუთხა და მართკუთხა
|
5
|
გადავითვლით 1 დან 5-მდე და შევქმნით 4 ჯგუფს. თითოეულ ჯგუფს დაურიგდება
სამუშაო ფურცლები, რესურსი და ინსტრუქციები,
თავიანთ ნამუშევრებს გააკრავენ მაგნიტურ დაფაზე. მოახდენენ პრეზენტაციას
|
ჯგუფური მუშაობა. ინსტრუქტაჟი. პრეზენტაცია
|
ჯგუფებში მუშაობა
|
თაბახის ფურცელზე მოცემული სამუშაოები (დანართი 2, 3). საწერკალამი
|
4წთ
|
მოსწავლეები განასხვავებენ სამკუთხედს კუთხეებისა და გვერდების მიხედვით
|
6
|
GeoGebra
Geometry-ს საშუალებით დავხაზავ სამკუთხედს, მივუთუთებ კუთხეების
გრადუსულ ზომას. მოსწავლეები შეკრებენ სამკუთხედის კუთხეების გრადუსულ ზომებს. მოვახდენ
სამკუთხედის მოდიფიცირებას, შეიცვლება კუთხეების გრადუსული ზომები. მოსწავლეები ისევ
შეაჯამებენ სამკუთხედის კუთხეებს. განვიხილავთ რამოდენიმე სამკუთხედს და საბოლოოდ
მოსწავლეები მივლენ შესაბამის დასკვნამდე
|
დაკვირვება, კითხვა-პასუხი, დასკვნის გამოტანა
|
მთელ კლასთან
|
GeoGebra
Geometry-ს პროგრამა, პროექტორი, ეკრანი, კომპიუტერი, რვეული,
საწერკალამი
|
6 წთ
|
მოსწავლეები მივლენ დასკვნამდე: სამკუთხედის კუთხეების ჯამი 1800-ის
ტოლია
|
7
|
თითოეულ ჯგუფს დაურიგდებათ სამუშაო ფურცლები, რესურსები და ინსტრუქციები.
ნამუშევრებს გააკრავენ მაგნიტურ დაფაზე. დავაკვირდები თითოეულ მოსწავლის ჩართულობას
და გავუწევ ფასილიტატორობას. მოახდენენ პრეზენტაცია
|
ჯგუფური მუშაობა, ინსტუქტაჟი, კეთებით სწავლება, პრეზენტაცია
|
ჯგუფური მუშაობა
|
თაბახის ფურცელძე მოცემული სამუშაოები (დანართი 4). საწერ კალამი, ტრანსპორტირი.
|
7 წთ
|
მოსწავლე შეძლებს იპოვოს სამკუთხედში უცნობი კუთხის გრადუსული ზომა.
გაზომოს სამკუთხედის კუთხეები და შეადაროს მისი ჯამი 1800-ს
|
8
|
უკუკავშირი
დავსვამ შემდეგ კითხვებს:
1. გვერდების
მიხედვით რამდენგვარია სამკუთხედი?
2. კუთხეების
მიხედვით რამდენგვარია სამკუთხედი?
3. რისი
როლია სამკუთხედის კუთხეების ჯამი?
4. შეიძლება
თუ არა სამკუთხედს ჰქონდეს 2 მართი კუთხე? 2 ბლაგვი კუთხე?
|
კითხვა-პასუხი
|
მთელ კლასთან
|
რვეული, ფანქარი, სახაზავი. PowerPoint-ში მომზადებული
მასალა (სლაიდი 8).
პროექტორი, ეკრანი, კომპიუტერი
|
4
|
მოსწავლეებს შეუძლიათ უკუკავშირი
|
9
|
გასასვლელი
ბილეთები
თითოეულ მოსწავლეს დაურიგდება ბარათები, რომლებსაც გასცემენ პასუხს
|
დაკვირვება, დასკვნის გამოტანა
|
ინდივიდუალური
|
ბარათზე მოცემული სამუშაოები (დანართი 5) ავტოკალამი
|
3 წთ
|
მოსწავლეები სეაჯამებენ გაკვეთილზე მიღებულ ცოდნას. მასწავლებელს კი
ეს ბარათები დაეხმარება მომდევნო გაკვეთილის დაგეგმვაში
|
10
|
მოსწავლეების განმსაზღვრელი შეფასება
|
შეფასების რუბრიკის მიხედვით ნიშნით შეფასება
|
ინდივიდუალური
|
შეფასების რუბრიკა (დანართი 6)
|
2 წთ
|
მოსწავლის შეფასება ნიშნით
|
11
|
საშინაო დავალება : გვ: 84. #17, 18, 19
|
ინსტრუქტაჟი
|
მთელ კლასთან
|
PowerPoint-ში
მომზადებული მასალა (სლაიდი 9), სახელმძღვანელო, რვეული, ავტოკალამი
|
1 წთ
|
მოსწავლეებს შეუძლიათ საშინაო დავალების ჩანიშვნა
|
გაკვეთილის ბოლოს
მისაღწევი შედეგები: მოსწავლემ
შეძლოს სამკუთხედის გარკვეული ნიშნებით კლასიფიკაცია. სამკუთხედის კუთხეების გაზომვით
კუთხეების ჯამის დადგენა.სამკუთხედის კუთხეებისა და გვერდების თვისებების გამოყენება
ამოცანების ამოხსნისას
შეფასების ტიპები და მეთოდები: განმსაზღვრელი შეფასება
და შეფასების რუბრიკა (დანართი 6)
1
|
საკითხი/თემა
კლასი:
|
ბერკეტის წონასწორობის პირობის დადგენა
VIII
|
||||||||||||||||||||||||
2
|
სტანდარტი
(საგნობრივი სტანდარტის შედეგ(ებ)ი და ინდიკატორ(ებ)ი, რომელზეც გადის
დავალება)
|
ფიზ.VIII.6.მოსწავლეს
შეუძლია სხეულთა წონასწორობის და მარტივი მექანიზმების მოქმედების პრინციპის დახასიათება.
შედეგი თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე:
კვლ.VIII.2.მოსწავლეს შეუძლია კვლევითი პროცედურის განხორციელება/ მონაცემების
აღრიცხვა.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
იყენებს შესაბამის მასალას ან/და აღჭურვილობას და ატარებს დაგეგმილ
ცდას უსაფრთხოების წესების დაცვით;
·
აწარმოებს
დაკვირვებას ან /და გაზომვებს, აღრიცხავს მონაცემებს;
კვლ.VIII.4.
მოსწავლეს შეუძლია მონაცემთა
ანალიზი და შეფასება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·
აანალიზებს
მონაცემებს და გამოიტანს დასკვნებს;
·
ადარებს დასკვნებს გამოთქმულ ვარაუდს;
|
||||||||||||||||||||||||
3
|
აქტივობის/გაკვეთილის მიზანი (რა ცოდნა და უნარები გსურთ რომ შეიძინონ
მოსწავლეებმა)
|
მოსწავლეები დაადგენენ ბერკეტის წონასწორობის პირობას, იმსჯელებენ მექანიკის
ოქროს წესზე და ბერკეტის ყოფა ცხოვრებასში გამოყენების სულ მცირე
2 მაგალითს ჩამოთვლიან. განუვითარდებათ ვარაუდის გამოთქმის, კვლევის დაგეგმვის, ჩატარების,
მონაცემების ანალიზისა და დასკვნის გამოტანის უნარი
|
||||||||||||||||||||||||
4
|
მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლების მიდგომა (სახელწოდება)
|
კვლევაზე დაფუძნებული სწავლება (,,სასწავლო გაჩერებები“)
სამეცნიერო პრაქტიკა-კვლევის დაგეგმვა და ჩატარება
|
||||||||||||||||||||||||
5
|
სასწავლო რესურსები
|
ინტერნეტში ჩართული კომპიუტერი, ბერკეტი, ტვირთები. თაბახის ფურცელზე
ამობეჭდილი ექსპერიმენტი, ავტოკალამი
|
||||||||||||||||||||||||
6
|
აქტივობის/გაკვეთილის განხორციელებისათვის საჭირო დრო
|
45 წუთი
|
||||||||||||||||||||||||
7
|
აქტივობის/გაკვეთილის აღწერა (აღწერაში უნდა ჩანდეს მასწავლებლის ინსტრუქცია
და ქმედებები, მოსწავლის მიერ შესრულებული ქმედებები, კლასის ორგანიზების ფორმა (ინდივიდუალური,
წყვილებში, ჯგუფებში), შესრულებული ნაბიჯების თანმიმდევრობა
|
აქტივობა 1.
გონებრივი იერიში: (2 წთ)
აქტივობის მიზანი. მოტივაციის ამაღლება
რა იგულისხმა არქიმედემ გამოთქმაში: მომეცით დედამიწის საყრდენი წერტილი
და დავძრავ მას.
აქტივობა 2:
აქტივობა ,,სასწავლო გაჩერებები“. მოსწავლეები ბერკეტის წონასწორობის პირობის დასადგენად
სასწავლო გაჩერებებზე მოიძიებენ ინფორმაციას, ჩაატარებენ ვირტუალურ და ცოცხალ ექსპერიმენტებს.
გაანალიზებენ მონაცემებს და გამოიტანენ დასკვნებს. მოსწავლეებს ვათვლევინებ 1-3 და ვყოფ 3 ჯგუფად. მოსწავლეებს
თითოეულ გაჩერებაზე ხვდებათ საჭირო რესურსი, ინსტრუქცია. ვაცნობ, რომ თითოეულ გაჩერებაზე
იმუშავებენ 7 წუთის განმავლობაში, ზარის ხმის შემდეგ გადადიან მომდევნო გაჩერებაზე
და ვუთითებ მოძრაობის მიმართულებას.
გაჩერება 1: ვირტუალური ლაბორატორია (7 წთ)
მოსწავლეებს მაგიდაზე ხვდებათ მისამართი და წინასწარ მომზადებული ცხრილი
ინსტრუქციასთან ერთად.
ჩაატარებენ ექსპერიმენტს და ანათვლებს ჩაწერენ ცხრილში
გაჩერება
2: -,,ექსპერიმენტი“ . (7 წთ)
მაგიდაზე ხვდებათ ინსტრუქცია
ცდის ჩატარების შესახებ. მოსწავლეები ჩაატარებენ ცდებებს ინსტრუქციის მიხედვით აიღებენ
მონაცემებს. მიღებულ მონაცემებს და ინფორმაციას გაანალიზებენ ჯგუფებში, გააკეთებენ
დასკვნას
1.
ინსტრუქცია: ბერკეტზე
მოცემულია კაუჭები, რომელიც არის დანომრილი. მეზობელ რიცხვებს შორის მანძილი არის
2 სმ. ბერკეტის მარცხენა ნაწილის მე-6-ე კაუჭზე ჩამოკიდეთ 60 გრ ტვირთი. გაითვალისწინეთ, რომ ტვირთის დამჭერი თვითონ იწონის
10 გრ.
2.
თქვენი გამოცდილებით გაარკვიეთ , რა მასის ტვირთი
უნდა ჩამოვკიდოთ ბერკეტის ბრუნვის ღერძის მარჯვენა მხარეს ა) 3 წერტილში; ბ) 6 წერტილში, გ) 9 წერტილში, ისე რომ ბერკეტი
იყოს წონასწორობაში.
3.
შეამოწმეთ, სრულდება თუ არა ბერკეტის წონასწორობის
პირობა და მონაცემები შეიტანეთ ცხრილში
გაჩერება
3: ინფორმაციის მოძიება. (7 წთ)
ინტერნეტის საშუალებით მოიძიებენ
ინფორმაციას ბერკეტის გამოყენებაზე ყოფა ცხოვრებაში.
აქტივობა
3: ჯგუფები მოახდენენ პრეზენტაციას. იმსჯელებენ მექანიკის
ოქროს წესზე. (10 წთ)
მასწავლებელი აკვირდება ყველა ჯგუფს
მუშაობის პროცესში და ასრულებს ფასილიტატორის როლს.
აქტივობა
4: გაკვეთილის შეჯამება-ქვიზი (4 წთ)
აქტივობა
5: მასწავლებელი ახდენს განმავითარებელ შეფასებას წინასწარ მომზადებული
რუბრუკებით (3 წთ)
აქტივობა
5: საშინაო დავალება (2 წთ)
|
Комментарии
Отправить комментарий